פגיעה בדמוקרטיה • השופט מלצר: אין להציב מצלמות בקלפי

איתי גדסי 2 Comment on פגיעה בדמוקרטיה • השופט מלצר: אין להציב מצלמות בקלפי

לאחר ריבוי הדיווחים והתלונות על זיופים בכמויות גדולות בקלפיות בישובים ערבים, השופט חנן מלצר לא התרשם מכך והחליט כי אין להציב מצלמות בקלפיות, למרות שזהותו של כל אדם שבא להצביע ידוע לכל. במקום מצלמות החליט השופט מלצר, על הקמת יחידת 'טוהר הבחירות' שתבדוק מדגמית קלפיות. בשמאל בירכו על ההחלטה בימין זעמו

השופט חנן מלצר צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שקרוב ל-400 מקרים של זיופים התגלו ודווחו בקלפיות בישובים ערביים בבחירות האחרונות. דרשו מפלגות הקואליציה להתקין מצלמות בקלפיות בכדי למנוע זיופים. המצלמות היו אמורות לפקח על ניהול הקלפי ולא על עמדת ההצבעה החשאית. היו"ר וועדת הבחירות החליט היום (שני) כי אין להציב מצלמות בקלפי וגם לא מטעם מפלגות שדורשות שקיפות וחוששות לזיופים.

לטענתו של השופט מלצר, צבת מצלמות באופן שיטתי בקלפיות טעונה חקיקה ראשית, וזאת בדומה לעמדת היועץ המשפטי לממשלה.

באופן תמוהה בשמאל ובמפלגות הערביות בירכו על ההחלטה ששוללת שקיפות בקלפיות ואילו בימין כעסו על ההחלטה שיכולה לעודד המשך זיופים בקלפיות. בשמאל טענו כי מדובר בפגיעה בפרטיות. אך לטענה אין שחר, כל אדם שנכנס להצביע, נרשם מיידית על ידי חברי הקלפי, שהם פעילי מפלגות. זהות המצביע עובר ישירות למטה המפלגות השונות.

יושב ראש ועדת הבחירות להכין תכנית פיילוט להקמת יחידה של מפקחי טוהר הבחירות מטעם ועדת הבחירות, אשר יהיו מצוידים במצלמות גוף, ויפעלו רק במקרים חריגים, שיפורטו להלן.

בשעות ההצבעה יהיו רשאים אך ורק מזכיר ועדת הקלפי (שהוא ידה הארוכה של ועדת הבחירות), או מפקח טוהר הבחירות מטעם הוועדה בלבד, לצלם במקום הקלפי, ואך ורק במקרים חריגים, בהם יהיה חשד סביר לביצוע עבירה פלילית במקום הקלפי, ורק אם קיבל אישור קונקרטי לצילום זה מטעם יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לפני הצילום. בכל מקרה – לעולם לא יצולם או יתועד בוחר מאחורי הפרגוד.

תוצרי צילום זה יועברו רק למשטרה או לייעוץ המשפטי לוועדת הבחירות המרכזית – והעברת התוצרים לכל אדם אחר, פרסומם במדיה כלשהיא או עיון בהם עלולה להיות עבירה פלילית. השופט מלצר הדגיש כי חברי ועדת הקלפי אינם רשאים לצלם בשום מקרה.

מפקחי טוהר הבחירות יסיירו במהלך היום בין הקלפיות, ויסייעו למזכירי ועדות הקלפי ולמשטרה בשמירה על טוהר הבחירות.

כחצי שעה לפני תום ההצבעה, יתייצבו המפקחים בקלפיות שייבחרו, לפי תבחינים שייקבעו, וכן בקלפיות שייבחרו באופן אקראי – ורק לאחר סגירת הקלפי להצבעה, ולאחר שיצא אחרון המצביעים – הם (ומזכירי ועדות הקלפי שיורשו לעשות כן) יתעדו בשימוש במצלמת גוף מאובטחת, את הליך הספירה במלואו. מפקחי טוהר הבחירות לא יעזבו את מקום הקלפי בעת הספירה – אלא לאחר שהסתיימה הספירה ונחתמו התוצאות בפרוטוקול ועדת הקלפי.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כשיש זיופים בקלפיות מה עושים הולכים לשמאל ,והופה הם חוגגים שהם מזייפים קולות ,ולא לשכוח שכמעט הם העיפו את פינדרוס שזה המנדט השמיני , אני חושב שעם היה בועדת הבחירות בן אדם נורמלי שלא נושא בשום תואר שיש כיום ,הדבר היה נמנע ,מצלמות בקלפיות זה דבר מבורך .
    וזה מונע זיופים בקלפיות ,אני חושב שצריך לעבור לשיטה הישנה של שני פתקים ,פתק צהוב ראש ממשלה ופתק לבן זה מפלגות

  2. 1

    הם עושים הכל כדי שביבי לא יהיה ראש ממשלה